ラントン関係資料-5
この資料は「 ベロシペード、その歴史とその利用、 THE VELOCIPEDE, ITS HISTORY AND TO USE IT」1869年から、
In 1862 we have another patent for a velocipede, which was completed, and we may suppose, therefore, offered some prospect of successful use. It is described by the inventor, Joseph Goodman, as follows.
This improvement in velocipedes consists in
connecting the treadles and hand levers to the cranked axle to which the main
wheels of the carriage are fixed, and in arranging handles to the hand levers,
which through chains or cords communicate with the fore carriage in which the
guide wheel is fitted, and turn it in any direction required for guiding the
carriage.
Also, in mounting the axle of the guide
wheel in a groove made in the sides of the fore carriage.
The improvement in wheels consists in the
following arrangements.
That is introducing the outer ends of the
spokes in the fellow were felloes are used, or directly in the type.
以下に抄訳、
1862年にベロシペードに関する別な特許が取得された。これはすでに完成し、利用の見込みがあると思われる。 この発明者はジョセフ・グッドマンで、次のように説明している。このベロシペードの改善は、踏み板とハンドレバーにより、車に固定されているクランク付き車軸に接続して後輪を駆動する方式。またハンドレバーは、チェーンまたはコードを介して、前輪に接続され、車を任意の方向に回転させることができる。(前輪がハブステアリングの構造)