2022年1月29日土曜日

ラントン関係資料-5

ラントン関係資料-5

この資料は「 ベロシペード、その歴史とその利用、 THE VELOCIPEDE, ITS HISTORY AND TO USE IT」1869年から、

In 1862 we have another patent for a velocipede, which was completed,  and we may suppose, therefore, offered some prospect of successful use. It is described by the inventor, Joseph Goodman, as follows.

This improvement in velocipedes consists in connecting the treadles and hand levers to the cranked axle to which the main wheels of the carriage are fixed, and in arranging handles to the hand levers, which through chains or cords communicate with the fore carriage in which the guide wheel is fitted, and turn it in any direction required for guiding the carriage.

Also, in mounting the axle of the guide wheel in a groove made in the sides of the fore carriage.

The improvement in wheels consists in the following arrangements.

That is introducing the outer ends of the spokes in the fellow were felloes are used, or directly in the type.

以下に抄訳、

1862年にベロシペードに関する別な特許が取得された。これはすでに完成し、利用の見込みがあると思われる。 この発明者はジョセフ・グッドマンで、次のように説明している。

このベロシペードの改善は、踏み板とハンドレバーにより、車に固定されているクランク付き車軸に接続して後輪を駆動する方式。またハンドレバーは、チェーンまたはコードを介して、前輪に接続され、車を任意の方向に回転させることができる。(前輪がハブステアリングの構造)

註、この記事では1862年に特許を取得したとなっているが、たしかジョセフ・グッドマンの三輪車の特許は1863年と聞いている。この1862年は別の特許のことだろうか、それとも誤記なのか。

下の図-3がジョゼフ・グッドマンの三輪車
10頁

上からの図-4 11頁