ラントン関係資料-4
この資料は「ベロシペード、その過去、現在、そして未来」1869年発行から、
原文のタイトルは、
「THE VELOCIPEDE」 Its PAST, ITS PRESENT & ITS FUTURE,
BY J. F. B.
How to RIDE A VELOCIPEDE,–
"Straddle a Saddle, then Paddle and Skedaddle"
WITH 25 ILLUSTRATIONS.LONDON SIMPKIN, MARSHALL & CO.
1869.
"Rantoone" It combines most of the excellencies of these machines, and the friction is lessened by having only one driving wheel, in-stead of two. It may be worked by the hands and feet together, or by either separately, and by merely turning the handle in the drivers’ right hand, the control over the machine is perfect.
The Rantoone calls into play so many muscles of the body, and the speed attained by it is--considering the great friction necessarily attending it-so considerable, that perhaps we can scarcely look for much further advance in crank-axled velocipedes. A sketch of the machine is presented in fig. 5.
The expenditure of power in driving crank-axled velocipedes is of course very great, yet as it is distributed amongst many muscles, a considerable speed-say eight or ten miles an hour-may be sustained on a hard road for a consider-able length of time. In working down-hill it is often found that the exceedingly rapid motion of the levers is very exhausting, and the work required to ascend a hill of steep gradient is also very severe. Yet some of these velocipedes have been in use in Wales, and amongst the hills in Northern India, and their capacities are very highly spoken of.
以下に抄訳、
「ラントン」この車の優れた機能はほとんどを組み込まれていて、1つのハンドルを使用するだけでも労力が軽減される。手と足を一緒に、または別々に操作することもでき、ドライバーは右手のハンドルを回すだけで、この車を制御できる。
ラントンは、体の多くの筋肉を使い、それによって得られる速度は大きい。必然的な労力を考慮してもこれらは重要である。他のクランク車軸のベロシペードでは見当たらない。
ラントンのスケッチを図5に示す。
クランク車軸のベロシペードを駆動するための労力は非常に大きいが、それでも多くの筋肉に分散されるため、かなりの速度(たとえば時速8マイルまたは10マイル)を、困難な道路でも、長時間にわたり維持できる可能性がある。
下り坂での操作では、レバーの非常に速い動きで疲れるし、急な勾配の丘を登るのにも大きな労力を必要とする。しかし、このベロシペードのいくつかはウェールズやインド北部の丘陵地帯で使用されており、その能力は高く評価されている。